23 april 2014

äta bör man. LondonLove.



På begäran av Petra kommer lite mer LondonLove. Hade tänkt låta er slippa i några dagar annars.

Äta bör man annars dör man. Jag älskar att äta och när jag reser någonstans - om det så bara är till Stockholm över dagen - är det viktigaste på hela dagen att äta och fika gott och mycket. Byron Hamburgers på bilden ovan hade ruskigt goda hamburgare och Caesarsalladen var super bara man tog bort ansjovisen (!) från toppen.




Vi besökte Jamie Oliver's Italian i Richmond en kväll - det finns flera. Wow! Riktigt schysst inrett och maten var riktigt bra. Fotona blev mobilsuddiga så det enda jag har att visa var sonens pizza som fick tummen upp av en kräsen kille.




Man måste ju gå på pub om man är i England. Vi besökte flera så klart. Riktigt kul var att gå en söndagseftermiddag på White Horse bland barnvagnar och familjer för att äta klassisk engelsk söndagsmiddag med stek, potatis, olika sorters grönsaker, sås och Yorkshirepudding. Jag valde lamm och det smakade över förväntan gott! Lite som farmor/mormorlagad mat…

Vi hade siktat in oss på att äta på Bodean's BBQ på Poland Street men med en timmes kö och skrikande magar gick vi vidare istället. Enligt min syster är deras BBQ platter to die for. När man är i London måste man också äta indiskt. Eftersom det bor så många med indiskt ursprung i denna stora stad kan man lätt hitta riktigt god indisk mat. Yummie for my tummy!





När vi är ändå inne på det här med ätbara saker måste ju bara Harrods in i smeten. Jag dog en smula nere i deras mathallar. Delikatess- och sötsaksdiskarna bågnade av godsaker. Chocolateheaven! Vid nästa besök blir det både mat och fika där. - Överst på att göra-listan är jag rädd. Förpackningsheaven  ligger också på Harrods bara så ni vet. Välja te efter utsida kanske?




Man kan köpa Gucciskor till flickbebisar för 180 engelska pund….




… eller blombuketter som man vill borra ner näsan i à la tjuren Ferdinand…




… och bara att åka rulltrappa är tjusigare än annars.




Inredningsavdelningarna. Tja. Värda ett besök kan man väl säga. Bäst att skynda sig ut...


1 kommentar:

Suz sa...

Åh vad jag blir sugen, har inte varit i London sedan 1979!!! Minns ju knappt hur det var, men ändå gör jag det:) Och jag skulle gärna återvända - visst är marknaden en turistfälla men ack så roligt ändå!

Härliga bilder och visst är det så, att man inte vet om man ska åka tillbaka till ställen man längtar eller upptäcka nya platser att längta till. Så mitt i prick formulerat av dig:) Och det där med att hjärtat vidgas för varje gång.

Ha det fint och tack för dina resminnen!
Kram
Suz