26 november 2014

gudomlig tortillaspizza med chèvre, mangold och granatäpple.




Det här receptet är en sådan fullpoängare och fixas snabbare än snabbast! Skulle bjuda goda vänner på nått fredagssmarrigt och då är det där med att det är just fredag. Jag är allergisk mot att laga mat på fredagar. Snubblade över det här hos Made by Mary och bestämde mig på stående fot. Vilken utdelning! Knuffade sig rakt in på min topplista för favoritkäk!


Gudomlig tortillaspizza med chèvre, mangold och granatäpple

Tortillas
Hot tacosås breds på (gott med stinget från den heta)
Chèvreost skivas över
Honung ringlas över
Grädda i knappt 5 min, ca 225 grader, passa noga!

Mangold och granatäppelkärnor strös över vid servering.


Googlade öppnande av granatäpple och hittade några filmer på Youtube i ämnet. Det blev betydligt mindre mordscen över köket än när jag tidigare gett mig på granatäpplen kan jag säga...





Tortillaspizza är en återkommande favorit här hemma. Våra kräsna grabbar älskar dem och kan ju ganska lätt fixa dem själva. Man väljer ju själv om man satsar på ugn eller stekpanna.

Inga kommentarer: