27 oktober 2014

jag längtar XI.



Måndag eftermiddag och jag håller så sakteliga på att växla över till semesterläge. Det blir en liten paus på semestern i morgon kväll då jag ska klara av ett kvällspass på jobbet, men sedan har jag några långa lediga dagar framför mig. Ikväll kommer några fina och äter kvällsmat med oss. Jag är svårt förtjust i det där att hänga med vänner på vardagskvällar. Den guldkanten på vardagen går inte av för hackor, men är lätt att glömma bort. Mer sånt!

Mest av allt längtar jag till fredag då jag och mannen ska till Stockholm för lite lyxtid. Vårt största bekymmer inför resan är om vi ska tillbringa kvällen på AG eller B.A.R. - ett i-landsproblem jag gärna grunnar lite på ;)





Det ska strosas, tittas, pausas och ätas. Att göra-listan är som vanligt kort, men ett besök på Esaias för den perfekta latten kan det hända att det blir.





Eller så knatar vi iväg till Café Pascal där jag var förra helgen på en instagramträff med ett gäng trevliga tjejer. (Alltså wow för det där - jag tycker det är så döcoolt att instagram och bloggvärlden kan vara ett så genomtrevligt ställe med så många fina inspirerande människor!)






Kanske kanske kan jag avhålla mig från att bränna ut till Zetas. Älskar det där stället! Funderar också på att besöka Framtidsantiken med deras enorma samling gamla trälådor som de har till salu. Vi får se. Någon som varit där och kan komma med ett utlåtande? Hur som helst, tillsammanstid är det viktigaste, resten blir bonus.



2 kommentarer:

Husbilen Tuzzen sa...

Vad härligt med tillsammans-tid. Jag hoppas ni får en härlig resa till Stockholm.
Kram Helén

Elisabeth sa...

Lyckliga Ni som får åka till Stockholm !! Nu blir jag avis.
jag önskar Er den bästa helgen i alla fall..

kram