27 augusti 2014

guldkantsströssel.



Long time no see! Har varit uppehåll här i sommar som någon säkert märkt. Tänker att jag kör igång nu, och det blir nog några inlägg i veckan men inte varje dag. När lusten rinner till rätt och slätt!

Jag är så svag för spontanutflykter. De där när man bestämmer sig hastigt, sätter sig i bilen och sedan bara njuter sig igenom dagen utan ett bestämt program utan mer bara tar dagen som den kommer med en vag tanke om vad och vart man skulle kunna tänka sig. I slutet på semestern tillbringade mannen och jag en sådan dag i Stockholm och styrde kosan mot Långbro Värdhus bakficka. Så fantastiskt mysigt ställe! Det var en het dag och vi valde kall gazpacho med kräftstjärtar. Den var god, men kall soppa är nog inte min melodi, så nästa gång blir det något annat.




Inredningen var skönt bohemisk. Hemsnickrade möbler blandat med nya och äldre, gamla dörrblad som bordskivor, odlingar... Sitt inne, sitt ute, sitt i gräset. Sommarhärligt helt enkelt.





Det svider en smula att sommaren går mot sitt slut. Det sägs att det ska bli ytterligare några fina varma dagar och jag håller tummarna. Men oavsett det tänker jag att det gäller att ta vara på dagarna här och nu. Både de regniga och de vackra, de blåsiga och de ruskiga. Guldkant mina vänner, guldkant. Sånna tänker jag strö runt mig den här hösten och vintern. Amen.



1 kommentar:

Husbilen Tuzzen sa...

Så sant som det är sagt. Vi kan inte påverka vädret så det gäller att ta vara på alla typer och se tjusningen med var och en av dem (även om jag föredrar sol och värme).
Kram Helén