8 maj 2014

dagens JAG VILL HA.



Lite snyggheter fastnade på bild på Zetas förra veckan. Några skulle så gärna kunna få flytta hem till mig: Sånna där metalllådor att plantera i. VILL HA sedan många år. I rader.




En sånn här snygging fick jag av brudarna förra året och den överlevde vintern så den kan jag stryka från listan. Tack igen!




De där metallkorgarna trycker på mina VILL HA-knappar. Och träbänken.





Rostig kruka och ett fikonträd har jag drömt om sen vi var på Gotland




Visst heter de Sophora? Komsi, komsi!




De hade satt upp ett par gamla ursnygga dörrar inne i butiken på Zetas. Jag ville genast ha dem. Var de ska sitta? Ingen aning, men det går säkert att lösa.




Fina glasburkar med trälock! Och vagnen skulle få mig att svimma lite av lycka men mannen håller inte med. Fast det är ju inte han som fyller år å andra sidan...




Gamla zinkkannor står sedan länge på listan. (Trälådor likaså.) Jag har kommit fram till att jag samlar på dem… Så praktiskt att ha dem lite här och var i närheten av allt som behöver vattnas. Bara att skvätta på lite när man går förbi, sådär enkelt som passar mig!

4 kommentarer:

Suz sa...

Väldigt mycket vackra vill-ha saker:) Mycket in min smak!

Måste komma ihåg att hinna med ett besök när vi åker till Stockholm nästa gång!

Ha en fin helg!
Kram
Suz

Johanna | Tillvaron.se sa...

Jag kom precis på att jag måste nog åka till Zetas så snart som möjligt!

Loise sa...

Hej! Jag trillade in på din blogg när jag letade efter tyginspiration på webben! måste bara fråga vart du hittat det fina blå tyget med stjärnor på, som du har i barnrummet! Precis vad jag letar efter! Hoppas du kan hjälpa mig! Ha en fin dag! // Loise

Husbilen Tuzzen sa...

Stor VILL HA-faktor!!!
Kram Helén