28 april 2014

jag längtar.




Jag längtar efter humlornas stillsamma surrande varma sommardagar…





… efter semesterns pärlband av långsamma frukostar med bara fötter i glashuset eller på terassen...




... till att stilla min New York-längtan med kvällar tillsammans med min finaste på gömda bakgårdsrestauranger på Brooklyns varma gator…




… tills grönskan klär in vår trädgård och blir vår gröna mur…




… och till kvällar på Tjärnö med saltstänkt hud, ljusa skrattrynkor i ögonvrån, skaldjur från hamnbryggan och skrattet och pratet flödandes runt bordet tills mörkret lägger sig.




3 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Ja, jag längtar nog efter ganska exakt samma saker. :)

Och TACK för ännu fler London-tips nedan.

Majas bekännelser sa...

Och SNART är vi där! Fina bilder du bjuder på! Solkramar Maja

Husbilen Tuzzen sa...

Humlorna är redan här. Vårblommorna slår ut i trädgården. Så nu är det inte långt kvar.
Kram Helén