11 mars 2014

månadens fyra - K.




Det är dags för Månadens fyra, och den här gången är det K som gäller: Månadens käk, kök, kändis och kärlek. Det är ju Ulrika och Anna som står för bokstaven och den som vill hänger på.





Månadens käk är solklart långkoken: Pulled you name it, chicken, beef, pork... Förra veckan snodde jag ihop en Pulled beef på högrev med fransk touch som blev toppen: Istället för hickorysås hällde jag i Caj P's grillolja med akaciahonung, några nävar färsk rosmarin, färsk timjan, schalottenlök i skivor, ett gäng vitlöksklyftor, svartpeppar, lite chili så det inte skulle bli för mesigt, honung och svartpeppar. Smakades av med salt vid servering till potatismos och en härlig sallad. Onsdagsgästerna gick hem mätta och nöjda - och det där med kvällsmatsgäster mitt i veckan älskar jag. Helt klart guldkantsmärkning på det!


Marrakech design


Månadens kök -Det finns tusen och åter tusen snygga kök. På Pinterest samlar jag bild efter bild på kök där jag skulle kunna flytta in direkt. Men jag är nöjd med mitt eget likväl, och bara de där Marrakechplattorna hittar upp på väggen nån dag när mannen inte har inflammation i axeln eller armen eller.... så blir vår make over klar och jag supernöjd. Tålamod är en dygd sägs det. Vitt och lite stramt i luckor och beslag, mannens egengjutna betongskivor som jag är så ruskigt nöjd med (syns på översta bilden) och till sist Marrakech Voltaire Silver för att mjuka upp det hela och ge karaktär och en varmare känsla.


Pinterest


Månadens kändis - ledsen Anna, jag måste härmas - ursnygga Robin Wright från House of Cards. Mannen och jag avslutade andra säsongen igår kväll. Vi har suttit fängslade av serien där i soffan och turats om att säga att hon är så vacker. Skönhet är ju knappast allt här i världen men jag skulle inte klaga om jag såg ut så om tio år.




Månadens kärlek är en dröm om sommaren och alla rosor i min trädgård som vaknar till och visar sitt rätta jag. Då ska vi dricka bubbel ihop Mme Hardy, Mme Alfrede Carrière, Constance Spry, New Dawn, Maidens Blush, Blush Damask och de andra brudarna!

2 kommentarer:

Johanna | Tillvaron.se sa...

Det där köket låter det som om jag skulle flytta in i direkt om jag fick chansen. Låter så fint!

House of cards var det ja, måste kanske se den vad det verkar...

maria at inredningsvis sa...

Härliga bilder :) hoppas att vårsolen lyser lika härligt på er som i GBG idag.

Jag bjuder in dig att tävla hos mig om ett fint pris :)

Ha en skön helg

LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)