31 januari 2014

månadens tio - januari.



Hakar på Weronica och bloggar Mina tio - januari som ett slags bloggvärldens throwback month.

ETT
Jag dammade bokstavligen av systemkameran och började leka med den igen efter att ha fastnat i iPhone 5's vinkelvolt sedan i somras. Dessutom lyckades jag fota uppifrån utan att bli blåslagen - bara en sånn sak.




TVÅ
Januari - Blommorna! Alla färska snittblommor som står på bordet i långa rader. Tulpaner, ranunkler, ginst, anemoner…. Så lyxigt, så njutigt. Ögongodis!




TRE
Homeland, alla säsongerna i rask takt höjde januaris adrenalinnivåer betydligt. Så spännande och så kopiöst skickligt spelat av Claire Danes. 




FYRA
Första besöket i stans nya saluhall gav mersmak. Lunch med smak värdig en White Guide-restaurang. Helt okej för mig. Kommer tillbaka snart, lovar!




FEM
Nästa utbyte av saluhallsbesöket var ett sug efter att fota miljöer. Måste fara dit med kameran i högsta hugg nån dag. Lite gammal ruffig industri, lite sliten falufärg, alla möjliga stilar huller om buller. -Oemotståndligt.




SEX
Vinterns vita fluff kom till slut och lyfte på det mörka täcket en bit.




SJU
Och här om dagen insåg jag att det är hyfsat ljust ut trots att klockan är närmare halvfem än fyra. YEY!




ÅTTA
Birdy har brett ut sina Wings och flugit in här hemma.




NIO & TIO
Köket fick sig ett lyft med en Stringhylla. Salixkopparna designade av Stig Lindberg blev mig övermäktigt att stå emot på Antikmässan vi besökte. Njuter av synen varenda morgon när jag kommer in i köket just nu.

Och imorgon är det februari! Njuter så av de obönhörligt närmande vackra vinterdagarna med en smula power i solen så att man kan ta med sig kaffet ut i glashuset...


4 kommentarer:

Bingo sa...

Välkommen tillbaka till systemkameran. Tycker du är duktig på att fota och ser fram mot mer sånt.

Weronica - Living by W/Days and Weekends sa...

Så skoj att du är med, Cecilia och radar upp tio för januari med bravur. Heja dig och kameran - du är så duktig. Jag ser fram emot storverk framöver. Fin helg!

Den där Victoria sa...

Vilken fin sammanfattning av månaden. Jag måste verkligen ta tag i det här med fotandet med kameran, jag har knappt rört den under vintern.

Kram Victoria

Johanna | Tillvaron.se sa...

Härlig månad. Bara att hoppas på en lika bra februari alltså.