25 januari 2014

jag är kär nu igen.




Antikmässa i stan som råkar infalla på ledig helg och jag har både sett annonserna inför den och dessutom faktiskt kommit ihåg den. Lycksam kombo med andra ord. Massor av finheter att beskåda medan vi gick runt där och bidrog till en sänkning av medelåldern bland besökarna i storleksordningen av… nåja, så jag nästan fick visa leg för att få komma in. Mantrat för dagen är Thou shall not shop thouself to death.

Har haft ett gott öga till Stig Lindbergs Salix i många år. I filmen Under Solen (en av mina absoluta favoritfilmer med fantastiskt skådespeleri av Lassgård och Bergström) dricks det en massa kaffe ur just röda Salixkoppar. Gick förbi dem både en och två gånger idag, och till slut fick två följa med hem. 

Jag är kär.



3 kommentarer:

LissenTo sa...

Härligt att du köpte kopparna som du tycker så mycket om.

Ha en fin söndag. // Lissen

Dagar av lycka sa...

Tro jag det! De är ju superfina!!!!

Kram Anna

Johanna | Tillvaron.se sa...

Well done. Två koppar är långt ifrån to death! De är ju såååå fina.