4 oktober 2013

att ha en sagotunnel runt hörnet.



Fredag med en stillsam promenad i sällskap av en silkeslen vän under hasselns, ekarnas och almarnas rasslande löv, och solens milda höstljus silandes mellan löven. Den där lövgången är alltid lite sagolik och jag följer årstiderna där under grenarna: Från vårens lysgröna späda löv som allt mer täcker taket till sommarens gröna tunnel, hösten som släpper in solen mer för varje dag och vinterns frostgnistrande nät av grova grenar och späda kvistar. Och varje gång känner jag att jag har en bit saga bara två stenkast hemifrån.




Lillsonen är hängig och hemma från skolan och jag väntar besked om jag möjligen kan få kompledigt ikväll. Efter jobbflytten (som funkade klockrent!) finns ju en ny hög timmar att njuta ledighet av och med vår högsäsong i sikte är det ingen idé att spara på härligheten. Hoppas!

2 kommentarer:

Husbilen Tuzzen sa...

Visst är det underbart att ha naturen så nära inpå knuten. Man kan verkligen följa årstidernas växlingar.
Jag hoppas att du fick ledig em.
Kram Helén

Dagar av lycka sa...

Underbart att kunna njuta av så vackra ställen precis hemma. Det gäller väl att öppna ögonen för allt det vackra bara antar jag ;)

Håller en tumme för en ledig kväll!

Kramkram