9 juli 2013

himmelsk sallad med grillade nektariner.




Ibland blir det sådär alldeles extra gott. Svepte ihop nått nytt ikväll med ett Arlarecept som inspiration och OH MY så gott!


Himmelsk sallad med grillade nektariner och chevre

Blandad sallad
Chevre
Valnötter
Rädisor
Hackad blast från färsk lök (så mild o fin löksmak)
Nektariner i klyftor, penslade med smör o grillade nån minut


Ingefärs/rosmarinsås

2 dl gräddfil
1/2 tsk finhackad rosmarin
2 msk riven färsk ingefära
Salt
Socker


Idag grillade vi spareribs med ingefära och honung. Alla smakerna gifte sig som om de var ett kärt gammal par som kände varandra utan och innan. Perfect match.



3 kommentarer:

Min plats i solen sa...

Och jag blir vrålhungrig bara av att se dina bilder och läsa om hur gott det är. Tack för tips! :)

Det är något visst med sommaren som gör att det enkla ofta är det som smakar allra bäst och ger de största smakupplevelserna. Kombon sommarvärme och ledighet gör säkert sitt till också.

Välkomna hem igen! Vilken resa ni har haft och jag kan tänka mig att både kropp och själ är fulltankad med energi, kärlek och fantastiska minnen.

Kram på dig

Suz sa...

Mmm, det låter härligt! Måste prövas inom snar framtid - ska skriva nektariner också på inköpslistan:)

Ha det fint i sommar!
Kramar
Suz

Johanna | Tillvaron.se sa...

Oj så gott det lät. Grillade nektariner alltså, har jag aldrig gjort. Ska jag försöka testa...