10 juni 2013

hallonpannacotta + jordgubbar + chilichoklad = succé.




Idag fylls det år här i huset igen. Den här gången är det mannen som är skyldig till att ha ådragit sig ännu ett år. Hittade ett finfint recept på 


som jag modifierade lite. Istället för socker hällde jag i en något mindre mängd Stevia strö. Jag tvekade en stund över lite florsocker men valde sedan mörk choklad med chili att ringla över jordgubbarna. Blev utmärkt! Det var bra nära att jag slickade tallriken igen, men lyckades faktiskt hålla mig. Den här gången blev det inga ljus. Det där är ju två kurvor som möts. Någonstans i livet skär ljusens tveklöst uppåtgående trendkurva igenom kurvan över lungornas kapacitet att blåsa ut dem...

5 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Skriver direkt upp det på listan över smarrigheter jag måste komma ihåg att testa själv!!

Dagar av lycka sa...

Håhåjaja... Supersmarr, tro jag det :)

Kramen

Anonym sa...

Det där både ser och lät gott. Ska testas :)
Kram Maria

CreandoPhoto sa...

Vilken härlig teori om ljusen! Underbart!

Min plats i solen sa...

Men jösses, vad gott det där ser ut! Du kan då fresta och som alltid blir jag vansinnigt hungrig här hos dig. :)

Kram på dig du fina♥