9 april 2013

att ha en kärleksaffär - med en affär.



Hur beter man sig för att stå emot en plats som den här? Zetas igen så klart - vi har en ständigt pågående löövstory sedan många år tillbaka. Blandning av material: Grova betongkrukor, varmt trä, slitet trä, spröda blommor, zink med patina, rostiga krukor, runnet glas... Alla de där sakerna som trycker på mina vill ha-knappar. Samtidigt som det räcker ganska bra att bara njuta av att titta, stryka med fingertopparna över skrovliga ytor, känna doften av plantorna.







Har sagt och skrivit det förut men upprepar mig lite: Om jag skulle vara tvungen att byta karriär för ett år vore Zetas platsen. I längden nej tack, jag stannar där jag är, men att för ett år lämna de tunga bitarna med mitt jobb, jo. Att syssla med sådant som tilltalar ögat, få vara utomhus, följa årstiderna...

4 kommentarer:

Queen of Kammebornia sa...

Vilken ljuvlig dröm! Zetas är fantastiskt!

Linnéa sa...

Hej,
första gången jag trilla in här. Och tyckte så om ditt inlägg om Zetas(det första jag läste) att jag bara måste kommentera. Jag skall till Stockholm nästa veckoslut och Zetas vill jag definitivt till nu. Synd att det är så långt från city, ja åtminstone för mig. Brukar oftare bli Rosendahls. Också ett underbart ställe, don´t you agree?
Gillar dina drömmar.
Hej då,
Linnéa

Maria - JAG BLOMMAR sa...

Härligt att ha ett sådant ställe att besöka och få lite inspiration och lugn. Ser ut att vara vackert arrangerat i den butiken.

MammaElva sa...

Det var superlänge sedan jag var där. Det är ju inte så fasligt långt bort heller så jag har inte mycket att skylla på. Vackra bilder!
Ha en fin kväll! kram