25 december 2012

när det enklaste är det vackraste II.



Ett av julens roligaste uppdrag är att finpyssla med lite julblommor. I år blev det en snabbräd till Blomsterlandet på väg åt annat håll, dvs med tidspress. Men lite godingar följde allt med hem och några dagar senare hittade grejerna ihop. Mest nöjd blev jag nog med den här zinklådan. Björkstjärnorna hoppas jag innerligt ska hålla från år till år, så enkla, så vackra... 







Blinka lilla stjärna där, hur jag undrar var du är...





Här är det stillsam juldag som gäller. Inga åtaganden, bara mys och njuteri av det som för tillfället känns lockande. Trots en sen julafton är hela familjen på ett strålande humör, alla på en gång, och då börjar vi snacka om att riktigt kunna njuta av dagen! Sen frukost, omgivningen helt magisk med all fluffig snö som fallit under natten, mina syskon, föräldrarna och barnen vandrandes in och ut ur huset, valnötsbrownies från himlen och några koppar te och latte på det... och högen med böcker jag jagade rätt på strax före jul från biblan och så jag och mannen mitt i den stillsamma röran. Nej, så mycket bättre får man leta efter.

Fin fortsättning till er!

2 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Fint! Jag hade planer på att göra en julgrupp också men det hanns inte med.
Önskar dig en mysig fotsättning på julen! Kram

CreandoPhoto sa...

Det låter som att din jul är precis som den bör...fortsätt så tycker jag :)

Kramar Kicki