13 oktober 2012

tjenixen annixen.




I somras på Gotland instagramade jag den här bilden till frukost och ögonblicket blev ett sådant där tillfälle som stannade i minnet: Äldste sonen kläckte kommentaren "Vart har världen tagit vägen?" när jag sitter med instagram vid frukostbordet och lillebror vägrar komma ner för att han spelar och "är med i en grupp". "Hon säger bara godmorgon till Annixen, tjenixen och de andra", säger mannen. Både jag och Annixen skrattade så vi grät fast via nätet på varsitt håll. I morgon ska vi och ett tiotal andra instagramare ses IRL för första gången. Brunch på Långbro värdshus närmare bestämt. Tjenixen på er, ska bli skitkul på
(rumso-)ren svenska. Så svaret på din fråga, min son, är: Långbro värdshus, dit har världen tagit vägen, om du frågar mig.

7 kommentarer:

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Ha det så himla roligt imorgon på er träff!

Kram Victoria

Anna/Rackarungar sa...

Underbart inlägg, av så många anledningar. För någon stans är jag ju med där, bland de andra. Ses snart!

en matsked grejer sa...

Det ska bli sååå roligt att träffa dig Anna! Ses snart! Kram C

en matsked grejer sa...

Tack & KRAM

a piece of happiness sa...

Första gången man läser ett inlägg och blir lite nervös i slutet av det. Man inser att ja jäklars ja, vi ska ju träffas om några timmar. Och jag har fortfarande inte duschat!!!!

;-)

annixen. sa...

Hahaha! Nu först ser jag det här inlägget, skrattar fortfarande ibland åt den morgonen. Vad kul det var att ses idag, även fast vi satt i varsin ände av bordet. Hoppas på fler träffar som denna, tiden gick så fort! KRAM & Tjenix!

CreandoPhoto sa...

Härligt! Det är ju så fint med alla nya kontakter och känningar man får via blogg och annat näteri. Förstår att ni har det toppen på träffen!

Kramar