17 september 2012

lyxpasta.



Det ser blekt ut men är så sjukt gott och sjukt onyttigt att det bara inte går att sluta laga den här rätten. I  15 år har vi gjort det här av och till och vi lär fortsätta i 15 år till... Det vattnas faktiskt i munnen på mig bara av att tänka på:


Pasta Alfredo

Riv massvis med parmesan. Färdigriven duger också, men färsk är godare
75 g smör vispas luftigt i en bunke
1/2 dl vispgrädde hölls sakta ner i smöret medans man vispar
Minst 1 dl parmesan blandas i

Koka bandpasta, gärna papardelle. Lägg upp i en skål eller direkt på tallrikarna.
Låt oströran smälta över. Glöm inte att andas mellan tuggorna...





Man kan ju dricka vatten till om man vill vara nyttig i nått litet hörn. Grönsaker är bannlysta :)

5 kommentarer:

kattiiiiss sa...

Ser gott ut ;-)
Här blev det kålpudding.

Min plats i solen sa...

Hjälp, så gott! Detta är ju Lotta-mat så att det tjongar om det. Pasta och parmesan är a match made in heaven. Så enkelt och sååå gott! Jag ska definitivt testa detta härligt syndigt onyttiga recept till lunch en dag (konstigt nog har inte övriga famijemedlemmar samma kärlek till pasta och parmesan som jag). Efter en riktigt bra skrivdag ska jag unna mig denna lyx. Tack för att du delar med dig. :)

Vill också passa på att skicka dig en bamsestor kram rakt genom cyberrymden Cecilia och tacka för all din omtanke, värme och uppmuntran som du alltid skänker i mina kommentarfält och extra mycket under de där jobbiga dagarna med sjukhusbesök för någon vecka sedan. En omtanke som betydde så oerhört mycket och gav mig extra kraft. Tack för att du finns där ute!♥

Ha en fin vecka och sköt om dig!

Kram Lotta

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Jesus det lät och såg gott ut!
Jag är en RIKTIG pastoman, gärna varjedag i veckan...tidigt som sent!
Parmesan, likadant, "fisost" som barna kallar det, ge mig en dl eller 2!

Tack för supert tips, Klem Anna

The Dress And Me sa...

Mums! Det får du laga åt mig nästa gång jag är i stan.
Kram

HEMLÄNGTAN sa...

Mmmm, det där är nog något för mig :) Låter riktigt gott!!!
Jag är en riktig ostälskare och har parmesan i det mesta.

Kram!