25 juni 2012

odödliga penséer och flottiga strips.



Penséerna som inte vill dö står vid min trappa. Vi väntar på att pappan i huset ska komma hem och köra oss till Burger King för att fira att jag fått flera surdegar avklarade idag. Hittat kvittot på bilen för att reklamera den till allmänna reklamationsnämnden till exempel. Och så det där med försäkringskassan... När man får tillbaka intyget från sonens lärare har hon fyllt i en intygad dag istället för fyra - vi tar det ett varv till. När man ringer lönekontoret för att få intyg på lönen är den man ska prata med på semester.  När man ska få e-leget att fungera har programvaran precis uppdaterats så det finns inget stöd för just min bank för tillfället. Mannens som han fixade en månad tidigare är dock fortfarande giltigt?! och när jag väl fick mitt ett år senare vill det ändå inte funka. Så det är ett tjockt kuvert som ska postas nu. Och jag kommer bli rik. 

Inga kommentarer: