19 juni 2012

DIY washigirlang.




Inspirerad av Annixens och Mokkasins vilda washitejpande gjorde jag en snabbräd till Panduro före mannens 40-årsfest och köpte ett gäng rullar. Beställa godingar via nätet var liksom uteslutet av tidsbrist. Hade tänkt mig att hålla mig till det blå-gröna färgtemat med stänk av rosa men utbudet av sånt var minst sagt begränsat och ett gäng färger till fick följa med hem. Hm, allt blir inte som tänkt sig...




Nån närmare beskrivning hur man gör behövs knappast inte :)






Lite extra snits i glashuset blev det allt!

4 kommentarer:

a piece of happiness sa...

Oj här har det tejpats ser jag ;-)

Jag tänkte samma sak som du häromdagen. Men jag hade för mörka färger hemma och ICA har inte washitejp så vitt jag vet. Så jag skippade det. Men det finns många fina användningsområden på de små vimplarna.

HEMLÄNGTAN sa...

Jättefint! Och det gör väl ingenting att det blev blandade färger, det ser riktigt fint ut!

Man kanske ska göra sig en girlang till Midsommar...

Kram, Jenny

Tyg och otyg sa...

De är snygga i sin enkelhet sådana där tejpvimplar! Jag gjorde sådana och pimpade ett födelsedagskort med för ett tag sedan, bild finns här om du vill se: http://tygochotyg.blogspot.se/2012/04/femarskort.html#
Ha en bra onsdag!

Queen of Kammebornia sa...

Vilken fantastisk girlang! Det är så festligt med vimplar och girlanger :)
Vilken fin blogg du har, jag kommer snart tillbaka och läser mer och mer! Tusen tack för dina fina ord hos mig!