18 april 2012

att tappa hakan en smula.




Var på en vernissage härom veckan som fick mig att tappa hakan. Min tonårsbästis hade bjudit in mig och jag vet ju att hon studerat textil konst i några år, men det här fick mig att bli riktigt imponerad. Hon har broderat tavlor på ett sätt jag aldrig sett förut. Hemma hos oss har devis: "Inget stickat på väggarna" rådit i rätt många år, men jag är rädd att jag måste ompröva den... Ledsen att fotona är så usla men jag glömde riktiga kameran hemma och fick nöja mig med mobilen.




Vi blev bjudna på smaskigheter så klart. Brickorna är också Karin O's design.


Inringad text från en indisk tidning med kontaktannonser: Is a very warm and caring person and can best be described as handsome, intelligent, witty and with excellent communication skills ;P






Den lilla elefanten är hennes signum och finns med någonstans på de flesta av tavlorna. HUR gör man för att lista ut hur man bäst broderar skäggstubb? Jag bara undrar...

4 kommentarer:

annixen. sa...

Riktigt, riktigt häftigt och fint! Duktig hon är.

Jenny sa...

Coolt!!

Nina sa...

Men shit vad häftigt! Cool konst!

FaB Keramik sa...

Hej jag är här och läser ikapp - fy sjutton vad snygga brodyrverk! Jag blir galen! Annars så är det ju som vanligt, man blir hungrig av att läsa dina inlägg. KRAM KRAM f.