21 februari 2012

att älska iPhones anteckningar.



Det här är troligen lite sjukt. Men jag kan inte låta bli att tycka att det allra allra bästa med min iPhone är anteckningsappen som följde med telefonen. Den här lilla genialiska grejen får mitt liv att gå runt. Jag har listor för ungefär allt. Blev tidigare i livet i ett annat yrke kallad för listfascist (nej, inte helt utan anledning).

 Hur ska jag komma ihåg att köpa Stopp-o-väx till sonen och mer nässprej om jag inte har en apotekslista? Hur många gånger har jag (eller du) stått på apoteket och funderat över VAD I HELA VÄRLDEN var det jag skulle komma ihåg nästa gång jag gick dit? Hur ska annars värmeljusen bli köpta på Ikea, cyklopen komma med på semestern, idén till den där genialiska presenten till min pappa kommas ihåg, frågorna bli ställda på nästa läkarbesök, nya böcker av författare jag gillar kunna letas efter på biblan, eller bli ihågkommet vem som är skyldig vem pengar för den där presenten vi köpte ihop?!

Nix. Det går inte alls. Fast den har fel namn. Borde heta iRemember...

5 kommentarer:

Victoria - Elvira Spekulerar sa...

Jag gillar den också skarpt.

Dagar av lycka sa...

Så himla bra asså? Får väl ta och börja använda den då. Har alltid varit en fena på listor, men efter att ha varit värsta kontrollfreaket så har jag släppt alls och har ald´rig någon större koll längre. Ganska skönt om jag skall vara ärlig ;-)

Stor kram
/Anna

Husmusen sa...

Nu blir jag nyfiken... är list-o-man jag med... Finns den till android måntro ;)

Sofie sa...

Måste säga att det är skönt med listor! Måste även säga att jag föredrar listor skrivna på papper eller i skrivböcker, som man kan bocka av med en penna. Men då är det väl tur att jag inte har någon iphone :)

Karin sa...

Appen Shopper låter dig skapa listor där grejerna kan bockas av allteftersom du handlar. Kan sinkas med makens ifån så att ni alltid har med inköpslista i fickan. Lägg upp list för mat, apotek, systemet, fiskbilen etc. Genial!