21 januari 2012

jag tar en till, tack.



Blev så frestad av Sofia med Hildas hem att jag bara måste testa göra dessa deliciösa cake pops. Inget jag ångrar om man säger så. Det går utmärkt att frysa dem i färdigtillverkat tillstånd. Den turkosa glasyren fuktar en liten aning men inte så det stör. Visst är jag duktig som klarar av att ha sånna här små godingar i frysen flera dagar på sträcken?!






Det enda kluriga var att låta dem stelna kallt. -När de står för länge inne blir bollen för tung och glider ner för pinnen... Jag löste det genom att ställa ut dem i uterummet. Kylskåp i bamseklass i dessa dagar :)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Inte dumt med extra kylskåp!
Ha en god helg!
magZ

Vardag och flärd sa...

Tittade förfärligt snabbt, jag bantar!
Kram Eva

Yosofine sa...

Herregud så fina!!!

Anonym sa...

Tips: Om du doppar pinnarna i lite choklad och låter stelna innan du sätter på bollarna så glider de inte lika lätt... annars verkar uterumskylen funka bra! Tina R

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Mumma säger jag, ska SÅ prova dessa en dag!!

Klem Anna

Nina P sa...

Oj då, smaskigt värre! Ser helt UNDERBARA ut!
Ha en trevlig helg!
Kram Nina P

annas paraply sa...

De ser farligt goda ut! Och väldigt estetiskt fint med det turkosa strösslet till de turkosa glasen. Kram anna

millandante sa...

Wow så fina!! De passar ju perfekt till ettårskalaset och den blå Marimekkoskålen som jag nu ska gå in och vara med på;)

Kram du goa!

MinaStickor sa...

Vilka söta :)

Hildas hem - Sofia sa...

Men åh, så roligt! De är ju så himlans smaskiga! :)

Stor kram till dig!