24 oktober 2011

mrs jetlag.




Oj oj oj. Har alltid tyckt att jetlag är ett lite snobbigt ord. Ungefär nått för jetsetare att skryta om. Tills nu. Önskar Mrs Jetlag ut ur huset i riktning mot pipsvängen! Där fick jag :)


Vi har haft det riktigt riktigt härligt en dryg vecka på Miami Beach med en stor dos av allt USA har att bjuda på: Från skyskrapor till tuppar pickandes på gatan, tropisk värme och hällregn -fast i sidled sådär att man efter en minut under paraply är lika blöt som om man badat i fontänen utanför hotellporten, jetsetfolket i tjusiga klänningar med skyhöga klackar och massor av uteliggare, shopping i en "mall" där hela mitt bostadsområde får plats en sisådär 10-15 gånger. Maten är ett kapitel för sig som vi får diskutera en annan dag!









Men det är ljuvligt att komma hem, eller för att säga det som amerikanerna: There's no place like home...

5 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Låter som en härlig och innehållsrik resa! Trots det lilla bakslaget nu när du kom hem. :-)

Fru Westman sa...

Välkommen hem! Låter som att ni har haft en härlig resa! Jag har aldrig varit i USA, men någon dag ska det ske! :)

Anna/Rackarungar sa...

Åh Herre gud nu blev jag så avundsjuk!! Du kan gott ha lite jetlag. Rätt åt dig - hålla på att gotta dig så här när vi andra knappt ser ljuset. (och då menar jag inte ljuset som datorskärmen avger)

Nä, klart du var värt detta. Fina bilder - vill ha mer!

Välkommen hem!!

Elin-Pelin sa...

Tycka vad man vill om amerikaner men det är något särskilt med deras land...

a piece of happiness sa...

OJ vilka fina bilder du bjuder på.