3 oktober 2011

att dö med stil.




Om man helt enkelt resignerar inför det faktum att det är höst så finns det ju en mängd saker att GILLA med hösten. Alla underbart vackra löv som faller ner från träden får det att klia i mina samlarfingrar. En bunt av de finaste hamnar alltid på bordet. 

Ljuseldandet och allt mys är en annan av höstens höjdpunkter.









Att sparka runt i en hög med självlysande löv blir jag aldrig för stor för. Ge mig sedan några vackra höstdagar med strålande sol och hög klar höstluft så kanske, kanske jag finna mig i lite höst -jag menar det är ju i alla fall sommarens sätt att dö och det med stil....

4 kommentarer:

a piece of happiness sa...

Har en kollega som hatar orange. Vilket jag har så svårt att förstå. En sådan glad färg som lyser upp. Billigt är det också att kunna ta in lite av naturen.

Nej, om man skulle pallra sig hemåt och spela lite wordfeud på vägen hem.

Hildas hem - Sofia sa...

Så fint beskrivet, det är ju faktiskt ett storstilat sätt att dö. Det är så vackert just nu - framför allt när solen skiner.

Jag önskar dig en fin kväll!
Kram Sofia

Anna/Rackarungar sa...

Håller med, alla färger är svårslagna! Kan heller inte låta bli att gå nedanför trottoaren och sparka i löven. Min man har en lövblås och hatar när jag sparkar runt, men det struntar jag i. Det är bara höst en gång om året!!

Att vara någons fru sa...

Råsnyggt stilleben!