24 augusti 2011

för lakritslovers.




Har sagt det förr: Jag skulle kunna leva på choklad, lakrits  och latte. Hittade ett Leila-recept på Lakritsmainerade bär med vaniljpannacotta som jag blev tvungen att prova. Att hitta en lakritsstång eller lakritsarom på Ica Maxi gick inte, men nöden har ingen lag. -Turkisk peppar botar det mesta.







Krossade lakritsen, ner i en kastrull med vattnet, men minskade mängden socker till hälften, sjöd lite och till slut löste det sig.







Alltså, det här var sjukt gott... Om ni provar, bjud gärna hem mig.

9 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Jag är verkligen ingen lakrits-lover egentligen, men detta lät så spännande att det måste jag nästan testa!

The Dress And Me sa...

Åh, det lät ganska gott. Undrar om det kan slå turkiskpepparvodka??
Mums!!

a piece of happiness sa...

Åh det lät gott. Förra året köpte jag konstant på mig Yoggis jorgubb/lakrits som var så god. Men nu har jag inte sett den på länge.

Jag blir ju nyfiken på det där samt var man skulle kunna köpa lakritsstång.

Elina sa...

Oj vilket spännande recept, ja jag älskar ju lakrits så... :-)

Kram Elina

hemma hos lilla mej sa...

Vilket härligt recept.Lakris är ju bara så gott.Ha en skön onsdag.Kram Rita ♥

HEMLÄNGTAN sa...

Ååå vad gott det ser ut! Det är väldigt sällan jag gör efterrätt men den här är verkligen värd att testas.
Ha en fin kväll!
Jenny

Fröken Pimpinett sa...

Tack för tipset! Detta måste provas.

Mia sa...

Det låter jättegott! Har du besökt lakritsroten på sveavägen 107 i Stockholm. De har nämligen ett lakrits te som smakar sååå gott.

Anna/Rackarungar sa...

Åh vad gott, det ska provas. Snarast!!