9 juni 2011

tjuvvisning av snabba rycket.



Kan inte låta bli att tjuvvisa lite av ett projekt fast det inte är riktigt färdigt! Ibland går det fort från idé till handling. I början av helgen föreslog jag för mannen att vi skulle lägga sten i framkanten av torvrabatterna för att (han ska) slippa köra med grästrimmern där varje gräset klipps (av honom).

Sagt och gjort köpte vi nån liten kvadratmeter betongsten och visslade till lite så var det grävt, fiberduk nerstoppat, sand ihällt och sten på plats! Ska bara vattna sanden lite till, putsa bort synlig duk och fylla med aningen jord i kanten mot gräset så blir det färdigt och ogrästrimmerfritt! Toppen tycker jag!




 Älskar värmen som råder för tillfället. Varmt med skor, bättre jobba barfota. Kan bero lite på att en viss hund ätit upp halva sulan att den inte är riktigt bekväm längre ;), men det var förra året. I år kanske skorna får leva, peppar, peppar!






Här sitter man bra när andra jobbar...

3 kommentarer:

The Dress And Me sa...

Åh, snabba rycket. Det älskar vi verkligen. Jag lever för snabba ryck. Fint värre blev det i alla fall. Snitsigt!!

Elina sa...

Så fint det ser ut, härlig trädgård! :-)

Ha en skön helg!
Kram Elina

Anna -Dagar av lycka sa...

Verkligen härliga bilder på er trädgård. Just denna årstiden är det inte jättekul att bo i lägenhet, då suktar jag alltid efter en egen trädgård (fast det går över så fort gräset börjar blomma och jag nyser som en tok)

Ha en fin helg!
/Anna