28 maj 2011

takdropp.



En regnig dag som denna kan ju en annan sorts takdropp vara att föredra! Planterade en klematis White Lady framför förstukvisten för några år sedan. Just nu växer den genom taket och ut på andra sidan. Tur att det bara är verandatak :). Ska ju flytta på den så klart men kunde inte förmå mig att riva bort den när den hänger och blommar så vackert...








Här i huset är det ledig härlig lördag... Har jobbat tre av de senaste fyra helgerna så idag ska det bara njutas ledighet! Nyss svalt frukosten, snart lattedags, god bok, kanske sätta sprätt på presentkortet på Plantagen som jag fick av fina vännerna i födelsedagspresent... promenera hunden och gå på 40-årsfest ikväll. (TACK Mattias för att du alltid fyller fem år mer än jag dagen efter så att när jag kommer till de där magiska strecken alltid kan känna att jag nog inte är så gammal ändå!)

4 kommentarer:

Fru Westman sa...

Åh, vilken vacker klematis! Har inte vågat plantera någon häruppe i min växtzon...
Slapparlördag här med. Så skönt! :)

Kram Linda

Elina sa...

Vackra bilder!

Jag har flyttat och bloggar nu på http://elinadahl.blogspot.com/
Hoppas att du fortsätter följa mig där!

Kram Elina (Maräng Form)

enannanhelena sa...

Vilken juste, alltså schysst, lördag du verkar ha, ha haft ser jag just på den midnattspasserande visaren! Och vilken schysst "kille" ;) som fyller på med fler år, så snabbt efter dig!
:)
/helena

a piece of happiness sa...

Oj vad fin den var. Har inte lyckats med någon klematis ännu, vet inte riktigt vad jag gör för fel :(