20 april 2011

in lööv i små eggs.




Jag har visat dem förut, jag vet -förlåt. Men kan inte låta bli att låta dessa små prickiga ägg dyka upp här och var, de är ju så fina! Just de här fotona har ni i alla fall inte sett :)









Hade till en början sju stycken i korgen på trappan utanför dörren men vips var de bara tre. Trodde först att de hade blåst sin väg i det stormiga vädret här om dagen, men såg sedan små små krossade skalbitar runt om. Undrar om någon av våra katter är skyldig eller om någon annan varit framme?!




Lurviga skurkar?








Bästa sången om ägg är i alla fall en som barnen lärde sig på dagis när det begav sig (melodi Bä bä vita lamm): "Ägg, ägg, mera ägg, ät så får du skägg. Tycker du att ägg är gott, ja då blir du en igelkott..."

3 kommentarer:

millandante sa...

Hihi... man kan ju ana vilka de skyldiga är...;) De är fina de äggen!!

Fint du har gjort på trappan också!:)
Jag blir nog sist i vårt kvarter... i år igen...hihi:)

Ha en fin påskhelg!
Kram

a piece of happiness sa...

Ja dem är så fina. Skulle köpa några idag på Village, men de var slut. Så jag får nöja mig med att titta på dina ;)

färg spelar roll sa...

Vilka fina katter du har:)
kram Lisa