1 april 2011

en kopp ägg, en matsked grädde o en knivsudd kryddor.






Laga lunch till mig själv, så tråkigt kapitel. Några gäster och vips är det en helt annan grej, men åt mig själv, suck. Idag blev det en quick-fix, äggröra. Hade som ambition att åtminstone få i lite fetaost i den men nja, den var på väg att krypa ut ur kylen på helt egna ben, så det fick bli naturell rätt och slätt: Ägg, en skvätt grädde, salt och nymalen svartpeppar. Men i förhållande till insatsen på ungefär 3 minuter är det ju faktiskt himmelskt gott.









I sällskap med nya Hus & Hem som jag till min glädje fann i brevlådan blev det ju rätt bra, trots allt.

3 kommentarer:

☆Therese sa...

Hei, så fint at du la igjen en kommentar hos meg, så fant jo jeg deg også :O) (det blir vel forresten brodert insekt hos meg).

Eggerøre er jo godt og med et helt nytt interiør magasin til er jo lunsjen helt topp!!

Herlig blogg du har, jeg kommer gjerne igjen!

Linda sa...

Näe fy vad trist det är att laga mat till sig själv! Men äggröra är ju i alla fall bättre än en chipspåse... :)
Jag köpte den STORA trollsländan i höstas. Jag är helnöjd! Trevlig helg på dig!
Kram

Unknown sa...

Älskar äggröra med! Snabbt, enkelt och smidigt! Kan äta det varje gång! :)
kram
Lana