5 mars 2011

slående skönhet på väg.

foto från: en mammas dag


Tjoho, nu har vi äntligen bestämt oss för lite nya tapeter! Vi har bott i huset i 11 år i sommar och det börjar bli dags för vissa ansiktslyftningar. Hallen och trappan börjar bli lite slitna och till det tillkommer den påverkan vatten och vind har på ett nybyggt trähus -det vrider till sig en aning innan det hittat sin toppform.

Om man vill skulle man ju kunna påstå att vi väljer gammal skåpmat på väggarna. Annars kan man tycka att vi valt slående skönheter som ingen kommer vilja kasta ut på länge! I sovrummet blir det Cole & Son's Malabar Pale Blue/White och några vita väggar. Var lite sugen på med en mörkare grön botten, men får anpassa mig efter det aningens bristande ljuset och ta en ljusare och lika fin. Fast... när jag om nått år fått min vilja igenom och vi har en altandörr ut på baksidan till morgonsolen från sovrummet kommer det ju att bli mycket ljusare där inne.



fint foto från: en mammas dag


Är den inte vacker, så säg!




foto: designers wallpapers



I hallen som däremot badar i ljus blir det mest vitt och två nogsamt utvalda väggar med Cole & Son's Cow Parsley White/Black. Förlorade mitt hjärta till den för flera år sedan och har inte tagit mig loss sedan dess!



foto: hirshfields.files.wordpress.com




Tänkte rätt och slätt välja vitmålat där vi sliter vägg som mest i hallen för att enkelt kunna bättra på lite när slitaget blir för uppenbart. Ibland är det bra med väggar som är i mindre snuttar bland fönster, dörrar och garderober -man kan måla en mindre del utan att man uppfattar att inte allt är nymålat.



foto: designers wallpapers

Är otroligt förtjust i hundkexets vackra siluett - en av de samtidigt mest oansenliga och mest ögonbedövande raringarna i vår Herres hage...

1 kommentar:

LissenTo sa...

Tycker du väljer vackra tapeter.
Det blir fint och jag ser fram emot att se resultatet senare.


Ha en skön helg. // Lissen