25 mars 2011

kattpost & nödkost.






Jag som aldrig vann nått när jag var liten. Bara pappa. Alltid. Men nu var det min tur! I en tävling/utlottning hos Helena med underfundiga bloggen Eviga kvinnor var jag först att gissa rätt vad som syntes på en bild... och vann därmed enligt gissning. I min brevlåda damp igår ner det roligaste paketet på länge, med katter och allt! Inslaget i celofan med tjusiga kortet låg...










Ett Mineglas från Kosta Boda i bästa färg! Har suktat dessa i flera år, hållit dem i handen, ställt tillbaka, druckit ur dem hos vänner, tänkt att jag vill, men vi har så många glas ändå. Tack Helena, det är ett tecken, nu måste det ju få sällskap av fler! Sonen erbjöd sig göra milkshake till mig. Då måste man tacka ja även om man har feber, sådana gyllene ögonblick växer inte på träd. Och Björnbärsmilkshake i ett Mineglas är väldigt gott...








Efter efterrätten är det bra med mat. Nödkost till en som inte orkar nått krångligt. My darling: ugnsrostade blandade rotfrukter med olivolja och flingsalt. Créme fraiche med sötsur sås till. Mmm. Kittlar dödsskönt i kistan.





Flingsalt for ever! Så gott och förpackningar så snygga att jag knappt kan med att slänga dem :)

3 kommentarer:

The Dress And Me sa...

Oj, va roligt. Jag brukar inte heller vinna så ofta. Bara 4 kg choklad på Liseberg nån gång då och då. : )
Fint glas!

enannanhelena sa...

Kära Cecilia :), jag är lite stressad just nu och hinner egentligen inte kommentera & kika på inlägget så där noga som jag egentligen vill! Du hade inte alls glömt "de hemliga bokstäverna", du hade lämnat kommentaren på det tidigare inlägget, där jag också skrev en liten "comment" till Dig. :)

Du är inte direkt o-underfundig själv... Jag diggar verkligen dagens rubrik, ren blogg-poesi! Kul att du blev så glad & vad fin han verkar din gosse som proppar i dig värsta vitaminbomben; blåbär!

Kommer snart in igen, när jag har mer tid.
Hoppas att du mår lite bättre. :)
/helena

en matsked grejer sa...

Ha ha Helena, var verkligen inte meningen att tjata ;) Har lyckats sabba kommentarer otaliga gånger genom att stänga för fort o missa den där lilla säkerhetsraden... Skyller allt på febern! Ha en fin helg!
Kram Cecilia