5 februari 2011

nya vänner.

bild: rörstrands hemsida



Läser med lyckliga ögon nyheten att nytillverkade Mon Amie-serien utökas med fler vänner i april. Det är något jag gått runt och hoppats på! Fyra nya delar släpps: kaffemugg, temugg, mattallrik och ask med lock.




bild: rörstrands hemsida


Har varit på jakt efter nya vardagstekoppar ett tag nu då mina gamla favoriter från Zetas trädgård börjar ha gjort sitt. Alldeles påpassligt har jag för några veckor sedan stuvat runt i de öppna hyllorna i köket och bytt från turkosbetonat till blå-vitt... Det är nog ett tecken!



Känner mig plötsligt rätt nöjd med att jag stod emot några andra helt ljuvliga koppar på Koffert i Stockholm härom helgen. De var verkligen fina men ack så dyra. Över 400 stycket...



foto: från Kofferts hemsida



Go helg på er! Tack för att ni tittade in :)




3 kommentarer:

The Dress And Me sa...

Åh, det är ju så att det nästan suger lite i shoppingstarmen när man ser det här. Vill ha allt!!

en matsked grejer sa...

Nästan? :P

Maria sa...

Jag samlar ju på det nya delarna. Nu kanske jag måste utöka samlingen...